emmiller

emmiller

Angyalbőrben

2024. február 01. - e.m.miller
  1. Nem sok mindenre emlékszem ebből az évből. 8 éves voltam. Igazából, a rendszerváltásra sem. Előtte lévő időszakra sem. Néha villannak be emlékek az óvodás koromból is. Csak annyira. Hogy a 90-es években voltam gyerek és nagyon jó volt. Bár vissza lehetne hozni e korszakot.

Mindenki biztosan emlékszik még a jóképű Urbánra. Hogyne. Hisz ő volt az Angyalbőrben szívtipró bakája. 13 részen keresztül ismerhettük meg a katonaéletet az 1990-ben. A sorozat akkori célja a sorkatonai élet vidám bemutatása volt. 11 sorkatona keserítette meg, Karádi őrmester életét Vasbogdányban, a pilótákkal karöltve.  Mindig megnézem, bármikor is ismétlik. 8 éves voltam, amikor a televízió adta. Lehet azon kevesek egyikéhez tartoztam sokáig, aki nem Mészáros Zoltánban volt szerelmes, hanem Csergőt játszó Bede- Fazekas- Szabolcsba.  Ha jól tudom, volt a szakaszt játszó színészek között, akik épp sorkatonai szolgálatukat teljesítették a forgatások, vagy épp főiskolai hallgatók voltak.

Ám egy nap pár évvel ezelőtt az egyik közösségi oldalon a film csoportjában megláttam valamit. Valamit, amire még sosem gondoltam.  A történet kapható könyvben.  Akkor úgy döntöttem, meg kell szereznem könyvben, el kell olvasnom. Csak nem megy minden olyan könnyedén. Ugyanis, már könyvformában nem kapható. Szomorúság járta át a szívem. De nem adtam fel, tovább kutatottam, míg az Antikvárium oldalán rá nem bukkantam. Újabb csalódás ért. Ott sem kapható, csupán előjegyezhető. Egyszóval. Vagy lesz, vagy nem.  Így ját előjegyeztem.  El is feledkeztem róla.  Majd egy év múlva kaptam értesítést, hogy megtalálható, megvehető az Antikvárium oldalán. Gyorsan meg is vettem. Pár nap múlva, már a kezemben is foghattam.  Izgatottam-nyitottam ki, és lestem bele a könyvbe. Remegtem, hogy olvasni kezdjem. Olvasóként, és íróként, majd későbbiek folyamán, mint forgatókönyvíróként, láttam a lapokat, és történéseket. Olvasás közben, láttam magam előtt az egész filmet. Mint megállapítottam, valószínű, hogy az eredeti forgatókönyv alapján készült a könyv. Ami igazán meglepett, és nagyon tetszett a könyv olvasása közben az az volt, hogy minden egyes részhez, a filmből egy adott jelent kép formájában megjelenik.  Ami még izgalmasabbá teszi az olvasó számára a kötetet az az, hogy olyan részleteket is megtudunk, ami a filmben nincs benne, vagy olvasható olyan jelenet, ami szintúgy, nincs benne, csak a könyvben.  Vagy olyan jelenetre, ami a könyvben másként van, mint a filmben. Forgatókönyvíróként tudom milyen.  Színesebbé és izgalmassá teszi az olvasó számára az olvasás élvezetét.

Ajánlóm mindazoknak, akik abban az időben voltak sorkatonák, mikor a film készült, mindazoknak, akik velem együtt szeretik a sorozatot és ebben az időszakban velem együtt volt gyerek.

A bejegyzés trackback címe:

https://emmillerbolgja.blog.hu/api/trackback/id/tr1418316603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása